Websidene

Ønsker du å bidra på websidene, eller kanskje benytte deg av de til å støtte aktivitet du er med på i Betania? Her finner du informasjon som viser deg noen måter å gå fram på.

Har du en brukerkonto? I så fall kan du logge inn på toppen av siden med epost-adresse og passord, og du vil bli sendt til din personlige hovedside. Mangler du brukerkonto? Trykk på "Er du ikke registrert som bruker?" på toppen av siden, og du kan registrere en egen brukerkonto – enkelt og helt uforpliktende.

 

Dersom du har behov for support, ønsker hjelp med en funksjon, rapportere en feil, eller kanskje har forslag til en ny/endret funksjon, er det mulig å logge inn og gå til gruppen Websiden – skriv et innlegg i diskusjonen, og du vil få svar i løpet av kort tid.

Grupper i nettsamfunnet

Via gruppene kan mindre enheter i arbeidet få sitt eget område for kommunikasjon og samarbeid via nettsiden. Når du er innlogget, finner du gruppene dine i kolonnen helt til venstre. Øverst finner du også en knapp der du kan gå til gruppeoversikten og finnne nye grupper å bli medlem av.

 

Nedenfor gruppelisten finner du dessuten en knapp for å opprette en ny gruppe. Ved å angi navn og beskrivelse, er du blitt eier av et slikt samarbeidsområde, med mulighet for å administrere en egen kalender, dele filer, samtale i gruppediskusjonen og sende meldinger til medlemmene.

 

NB! Du trenger ikke være administrator på nettstedet for å være administrator av en gruppe!

 

Legg til medlemmer i gruppen ved å trykke på antallet medlemmer som står nedenfor medlemsbildene, inni gruppa. Fra neste side igjen kan du søke opp brukere og legge de til direkte, eller invitere helt nye om du ikke finnes, vha. navn/epost-adresse.

Som administrator for nettsiden

For å bli administrator, er det nødvendig at en eksisterende administrator (og redaksjonsmedlem) oppgraderer brukerkontoen din til en administratorkonto. For å bli administrator, kan du skrive et innlegg i gruppen Websiden).

 

Det finnes tre ulike nivåer av administratorer (se info i stolpen til høyre). Dersom du ønsker å bidra med redaksjonelt stoff, eller ha ansvar for deler av nettstedets innhold på en annen måte, er det derfor alltid mulig å finne en brukertype som er egnet for deg. Som regel vil alle nye administratorer bli plassert på nivå 1 (begrenset) aller først, slik at man får mulighet til å lære seg å bruke kontrollpanelet i trygge omgivelser.

 

Når du er blitt administrator, vil du oppdage en ny knapp øverst på siden når du er innlogget; "Administrer nettsted". Klikk her, og du vil få åpnet kontrollpanelet – stedet hvor administrasjon av innholdet på nettstedet foregår.

Til toppen