Ekstraordinært årsmøte 2012

Dette blir nok en kjapp affære, men llikevel viktig: Lørdag 1. desember, rett etter det ordinære lørdagsmøtet, blir det avholdt ekstraordinært årsmøte i Betania ungdomsforening. Årsaken er at vi ønsker å vedta lovendringer som kan gjøre det mulig å motta statsstøtte for medlemmene våre.

Se PDF-dokumentet nedenfor (NB! oppdatert torsdag 29/11 etter at vi fikk beskjed fra NLM Region Midt-Norge om at vi må bruke NLM Ungs normallover §§2 og 3 i sin helhet!) for hele innkallingen inkl. foreslått lovendring.

I brev fra NLM Ung står det følgende om hvorfor dette må gjennomføres akkurat nå:

"26. oktober ble NLM Ung egen organisasjon. Det vil sannsynligvis sikre at alle våre lokallag fortsatt vil kunne være støtteberettiget, det vil gi mer midler til utvikling av vårt barne- og ungdomsarbeid og vi vil avholde årlige landsmøter for NLM ung som vi håper vil skape et bredt eierskap og engasjement til dette viktige arbeidet.

Samtidig må det gjøres en liten jobb i hvert enkelt lag, og vi håper alle har mulighet til å prioritere å få dette på plass før nyttår. Denne gangen er dette ekstra viktig. Fordi vi er en nystartet organisasjon vil tallene vi leverer på antall tellende medlemmer og tellende lag dette året være avgjørende for støtten vi får både i 2013 og 2014. Dette året vil hvert lag i snitt gi over kr. 30 000,- i støtte (naturligvis avhengig av antall medlemmer). Vi håper derfor alle lag er villige til å gjøre en jobb for å sikre arbeidet verdifull støtte i årene som kommer, og det meste av dette går altså tilbake til det enkelte lag."

• Oppdatert